Tags

, ,

Så har også jeg fået læst Lola og naboens søn som udkom i forsommeren og som er den svære to’er efter den gigantiske hypet “Anna og det franske kys”

Beskrivelse..

Lola har et næsten perfekt liv. Hun bor i San Francisco sammen med sine to fædre, hun har en kæreste og hun er en spirende modedesigner.

Alt dette ændre sig dog, da Bell-tvilingerne flytter tilbage, hvor den ene Cricket knuste Lolas hjerte for to år siden.

Lola og Cricket drages mod hinanden, men Lola har jo en kæreste som hun elsker – eller gør hun?

Samtidig med alt dette flytter Lolas biologiske mor hjem, og dette vender hurtigt om på alt i den ellers trygge familie.

Bedømmelse..

Bogen er udmærket, men jeg må hurtigt tilstå at den ikke kommer i nærheden af sin forgænger “Anna og det franske kys” Lolas historie er ikke ligeså interessant, og tempoet i historien irritere mig. Jeg ved hele tiden, hvad bogen vil ende med, og derfor bliver jeg lidt træt af Lolas kæmpen imod.

Som hovedperson er jeg heller ikke voldsom vild med Lola, hun er ret mærkelig, og til tider direkte irreriterende, hun har dog momenter, hvor hun er lidt sjov, f.eks. da hun taber sine briller.

I bogen møder man igen Anna og Ètienne som stadig er irreriterende forelsket. Det er rigtig spændende at se personerne med en anden persons øjne, og selvom Lola godt kan lide Anna og Ètienne så virker de mere irriterende i denne bog.

Selvom jeg ikke var fuldstændig blæst væk af denne bog, er det en udmærket bog som er fin at læse, man kan sagtens læse den selvom man ikke har læst “Anna og det franske kys”, da det er en selvstændig forsættelse uden mange referencer i “Anna og det franske kys”.

“Isla og jagten på lykke” er den tredje bog i serien og udkommer på dansk til oktober, og den glæder jeg mig rigtig meget til at læse. Man mødte allerede Isla og Josh i bog 1 og synes allerede der at historien lød spændende, og så er der noget med at handlingen foregår i New York, hvor jeg var i januar, og det er lidt sjovt at læse om steder man har været.

3,5/5

Hisilicon Balong

