Tags

, , ,

For nogle uger siden slugte jeg denne fantastiske fortælling som virkelig var en pageturner..

Beskrivelse..

A. J. Fikry er selvstændig boghandler og ejer Island Books på den lille ø Alice Island i New England, USA. Han har haft nogle hårde år: Hans kone er død, hvilket har gjort ham til en alkoholsøgende enkemand i en alder af kun 39 år, salget i bogladen er for nedadgående, og hans store stolthed – en sjælden udgave af Edgar Allan Poes digte – er blevet stjålet. Bøger har altid været hele hans liv, alle store begivenheder har for ham en litterær reference, men som årene er gået, har han langsomt givet op, er blevet sur og bitter på verden og har trukket sig fra det lille øsamfund. Da han en dag finder en højst overraskende pakke i butikken, bliver alt dog vendt på hovedet. A.J. Fikry får en enestående mulighed for at ændre sit liv og se verden med nye øjne.

Bedømmelse..

Som jeg allerede indledningsvis røbet elskede jeg denne bog. Den var virkelig en fantastisk bog. Jeg kendte ikke rigtig til de bøger som der i begyndelsen af hvert kapitel indledes med, men det gjorde ikke noget. Fortællingen er rigtig hjertevarm, og jeg kunne ikke ligge bogen fra mig. Den udvikling som A.J. gennemgår er fantastisk. Det er en bog om bøger, og det er en bog som har en god handling, hvor bøger har stor betydning for hvordan personernes liv udvikler sig, og det er et kæmpe plus.

Det eneste negative jeg har om bogen er faktisk, at jeg synes den er for kort. Ofte går tiden meget hurtigt – ja faktisk kan der til tider kan der går flere år i et kapitel. Men det er vel egentlig også positivt at jeg gerne vil have en endnu længere historie.

Jeg vil anbefale bogen til alle der elsker at læse bøger om bøger, f.eks. “Læserne i Brooken Wheel anbefaler” at læse denne bog, men egentlig også jer der godt kan lide bøger der bare flyder afsted uden det store drama.

De havde aldrig talt om andet end bøger, men hvad her i livet er mere personligt end bøger? (s.27

5/5

historien om

Billedet er taget i min mors have da vejret stadig var godt

