Tags

, ,

Sommerferien er ved at gå på held (ja nogen er begyndt) men i dag anmelder jeg en rigtig sommerbog, som måske kan få dig i sommerhumør her i regnvejret..

Bogbeskrivelse fra Saxo

Femtenårige Belly har tilbragt hver eneste sommer i Cousins Beach sammen med sin mor og storebror og Fisher-familien: hendes mors bedste veninde, Susannah, og hendes to sønner, Conrad og Jeremiah – og hun elsker det! Også selvom hun som den yngste og den eneste pige altid været lidt uden for …

Men i år skal det være anderledes! Storebror Steven skal slet ikke med i sommerhuset, og Belly håber, at det bliver den her sommer, at Conrad – fantastiske, vidunderlige Conrad – ser, at hun ikke længere er en lille pige. Belly opdager dog, at hun ikke er den eneste, som har forandret sig. Der er noget skævt ved Conrad og en undertone i Fisher-familien, hvor alt måske ikke længere er, som det skal være.

Det bliver en sommer med voldsomme følelser, en sommer hvor nye sandheder ind i mellem skygger for solen, og den sommer hvor Belly fylder seksten – sommeren da alting ændrede sig.

Bedømmelse..

Det er ved at være et godt stykke tid siden jeg læste denne bog, men nogen gang glemmer jeg dem lidt. Dette har været tilfældet med denne bog. Jeg blev aldrig rigtig grebet, og mærkeligt nok kan jeg faktisk ikke huske hvad den sluttede med. Bogen er udmærket og Jennifer Hen skriver udmærket, jeg blev bare ikke grebet, og kunne ikke rigtig leve mig ind i personerne eller få sympati med dem. Hvilket er ret vigtigt for mig. Det er en sommerhistorie som er let at læse, og forholdsvis hurtigt. Bellys problemer med fyre blev for mig lidt trætende, ligesom jeg synes hun blev.

3/5

den sommer

