Tags

Nogen gange skal man ikke dømme en bog på dets forside, denne bog var et eksempel på dette, desværre på den negative side.

Handling..

To historier om to unge mennesker, der er fanget i livet og i forestillingen om, hvad lykke og karriere er. Både Mathilde på 24 år og Yann på 26 tager hver især en drastisk beslutning om at ændre deres liv efter et tilfældigt møde med en fremmed – for hellere tage en chance med risiko for at fejle end stå tilbage og ikke at have levet livet.

Bedømmelse..

Jeg forelskede mig i bogens forside langtid før bogen, og havde en forventing om at det var en hyggelig historie med et godt plot – for det lød bagsiden ihvertfald til at være.

Jeg begyndte først, at blive skepsis da jeg læste at romanens forfatter var franskmand. Så fik jeg en ide om, at hvis det er ligesom franske film var den nok lidt speciel – og det var den også. Bogen er velskrevet og ideen er god, men den er bare meget kedelig. Den første del handler om Mathilde som mister sin taske, men den bliver fundet af en lidt speciel mand. Lidt tid går og så er hun lige pludselig smaskforelsket i ham (?) Historien er okay, men den bliver faktisk først god, da den slutter. Anden historie er om Yann som lever i et forhold, hvor han egentlig ikke elsker sin kæreste, men bliver i forholdet, indtil mødet med en fremmed forandre hans syn på sit forhold. Denne historie kedede mig virkelig meget, og jeg sprang også lidt af historien over, da jeg var ved at falde i søvn over en lang dialog om livets glæder osv.

Jeg tror, hvis jeg havde forstået bogen ville jeg have elsket den, men jeg kom aldrig til at interesser mig for bogen eller for personerne så derfor kan jeg ikke anbefale den som en god læseoplevelse..

livet er bedre

