Tags

, ,

Så er jeg nåede til tredje del af The Selection, en afslutning som jeg virkelig havde set frem til..

Fra bagsiden..

America har fået lov at blive i Udvælgelsen, men det er på et hængende hår. Kong Clarkson lægger ikke skjul på at han ønsker hende ude af Udvælgelsen da han ser hende som en trussel.
Det gør det ikke nemmere at hverken hun eller Maxon er klar til at bekende deres kærlighed, og Aspen og Kriss stadig spøger imellem dem.
Samtidig skifter begge oprørsgrupper taktik, og volden optrappes. Både på slottet og i Illéa.

Bedømmelse..

Da jeg første gang fik øje på denne serie, forelskede jeg mig i forsiden, for hvor er den smuk. Det som jeg hurtigt blev interesseret i denne serie var det distopiske samfund, hvor man er inddelt i kaster. jeg synes det var spændende at forholde sig til et samfund, hvor man var bestemt til at tilhøre en bestemt del af samfundet. Trekantsdramaet var også rigtig spændende. I denne del af serien er det mere tydeligt at America har valgt, hvem der er hendes eneste ene. Personerne bliver også mere tydelig, og specielt Maxon bliver en mere sympatisk person som man håber det bedste for.

Bogen er spændende og meget hurtigt at læse, det skyldes muligvis den store skriftype.

Romantikken og spændingen er for alvor speedet op i denne bog, hvor man finder ud af hvem som er den eneste ene, men mange udfordringer er der på vejen.

Endnu en bog er udkommet i serien “The Heir” som foregår 20 år efter hvor man følger deres datter som nu selv er en del af The Selection. Bogen er endnu ikke udkommet på dansk, men når den er kommet skal jeg helt sikkert læse den.

IMG_1205

