Tags

, ,

I dag gik turen til Aalborg Biograf. Jeg har i flere måneder glædet mig til Paper Towns endelig kom i biografen. I dag havde jeg fri og lidt over kl. 13 satte jeg mig i biografens mørke sammen med en masse teenager for at se filmatiseringen af Paper Towns.

Jeg læste og anmeldte bogen tilbage i december og var ret spændt på, hvordan filmatiseringen ville lykkedes. Ofte bliver jeg ret skuffet af filmatiseringer, da bogen bare er bedre. Nu er det ved at være et stykke tid siden jeg læste bogen, og havde egentlig glemt en del af, hvad bogen handlede om. Men det jeg kunne huske var humoren og roadtrippet som jeg elskede.

Filmen var god, og jeg følte mig godt underholdt i de næsten 2 timer inkl. reklamer. Bogens humor kommer til udtryk i filmen på en fin måde. Jeg er ikke vild med Margo, hverken i bogen eller i filmen. Skuespilleren er udmærket, men person er efter min mening irriterende (jysk: Møj træls). Jeg kommer aldrig til helt at forstå hvorfor Quentin er så besat af hende. Quentin spilles af Nat Wolff som spillede Isaac i “En flænge i himlen” og han er rigtig sød, hans venner overspiller ham til tider, da de som personligheder bare er sjovere.

Da jeg læste bogen morede jeg mig meget over deres Roadtrip, bl.a. pga. et par trøjer, og dette gjorde jeg også i biografen, heldigvis var det ikke cuttet af.

Jeg vil helt klart anbefale filmen, også hvis man ikke har læst bogen. Den er sjov, og god underholdning. Jeg vil afslutningsvis slutte med et citat fra bogen, som meget godt rammer essens både i bogen og i filmen, og måske kan være forklaringen på Quentins besættelse af Margo.

Jeg synes bare, du skal huske, at – at den måde, man forestiller sig folk på, ikke altid er den måde, de rigtig er på.” side 291

PS. Ham der spiller Gus i “En flænge i himlen” har en lille bitte rolle i filmen. Da han var på læredet kom der små hvin fra salen..

o-PAPER-TOWNS-POSTER-facebook pap

