Tags

,

I dette indlæg vil jeg fortælle om de bedste læseoplevelser som jeg har haft indtil videre i 2015. Det var på en måde meget svært for mig kun at vælge fem bøger, da jeg synes jeg har været så heldig i det sidste halvår og få en masse gode læseoplevelser som har gjort stort indtryk. Jeg har valgt disse 5 bøger fordi de bare har gjort et helt specielt indtryk og jeg efterfølgende ikke har kunne glemme dem. Jeg nævner dem i tilfældig rækkefølge fordi der egentlig ikke nogen af dem som er min helt klare favorit – og dog 🙂

Den første er “Det burde du have vidst” Da jeg anmeldte bogen valgte jeg kun at give bogen 4 stjerner, men efterfølgende har jeg egentlig tænkt at den burde havde fået 5, for sjældent har jeg læst en en bog som virkelig fangede mig på den måde og som berørte mig så dybt. Den er meget velskrevet og rigtig spændende. Det jeg blev meget fanget af var hele den gåde om alt det man burde have vidst, men som man har overset enten tilfældig eller bevidst. Jeg har anmeldt den her.

Den næste bog er “En mand der hedder Ove” som jeg læste på vej hjem fra USA. Det er en virkelig hjertevarm historie, hvor jeg oplevede at få tårer i øjnene imens jeg sad i JFK lufthavnen, fordi jeg simpelthen synes det var så sørgelig, hvordan Oves kone mistede deres barn, og blev handicappet på livstid. Samtidig med at jeg læste bogen døde en jeg kendte der hed Ove. Den er anmeldt her

Den tredje bog “Vinterens løfter” er egentlig en del af serien, og det er egentlig serien som jeg vil nævne som min favorit. Det er en serie hvor man blander den erotiske med Jane Austen genren og det fungere rigtig godt. Jeg har i serien valgt bog nummer 3, da jeg synes den lige er et mulehår bedre end de andre. Den er anmeldt her

Den fjerde bog er “Store små løgne” som virkelig tog mig med storm, den var virkelig spændende, jeg fik så meget sympati med hovedpersonerne. Vold har stor betydning i handlingen, og jeg blev meget grebet af handlingen, jeg sad konstant med en fornemmelse af sjit hvad sker der nu, og i det dillema, hvad skal der ske og tør jeg læse videre. Bogen beviste virkelig for mig at skønlitteratur er værd at læse (hvis jeg ikke vidste det i forvejen)

Jeg sagde indledningsvis at jeg ingen favorit havde, men når sandheden skal frem må jeg nok tilstå at “Som stjerner på himlen” har fået en helt speciel plads i mit elskende boghjerte, og det mærkeligt nok kan jeg ikke helt forklare hvorfor? Men en af forklaringer er måske hele skrivemåden som Niven benytter virkelig har tryllebundet mig. Jeg elsker, at det hele egentlig er skrevet som en maniodepresiv persons liv samtidig med at det netop er temaet (sorry hvis det ikke giver mening, men det er lidt svært at beskrive). Den er anmeldt her

Det var det første halvårs top 5, og det var svært at vælge ud for der er mange flere som har gjort stort indtryk på mig, bl.a. After 1&2, Stadig Alice, Anna og det franske kys og Bibliotekarens virkelige eventyr, men alle kan jo ikke komme med.

Jeg har valgt at holde bloggen på lavt blus her i sommeren, så hvornår det næste indlæg vil komme kan jeg ikke love, men hold øje lige pludselig er der et indlæg.

top5

