Tags

,

Da jeg så tagget på Simones blog tænkte jeg med det samme, det ville jeg også besvare, for jeg elsker Harry Potter og selvom jeg normalt ikke er vild med Fantasy elsker jeg serien, som jeg læste første gang i en alder af 20 år.

Favorite book
Min favorit bog er helt klart “Harry Potter og halvblodsprinsen” som jeg virkelig elsket fra første gang jeg læste den. Jeg blev meget interesseret i at bogen for alvor også fortalte om det at være teenager og blive forelsket.

Favorite movie
På en måde er jeg vild både med “Harry Potter og dødsregalierne 1&2” og “Harry Potter og flammernes pokal”, men må nok sige at “Harry Potter og Flammernes Pokal” vinder. Jeg har været ret vild med den fra start, og elskede hele turneringen og hvad den gjorde for de forskellige mennesker.

Least favorite book
Uden tvivl “Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer” den eneste bog som jeg kun har læst en gang. En af grundene er måske at jeg ikke kan lide slanger.. Men synes historien er lidt kedelig, selvom den faktisk er rigtig vigtig i det store billede. Det er desuden den eneste bog jeg ikke selv ejer.

Parts of the books/movies that made you cry
I “Harry Potter og Dødsregalierne” var der mange gange hvor jeg fik en klump i halsen (jeg græder yderst sjældent når jeg læser bøger”

If you could hook up with any HP character who would it be?
Jeg har altid haft et godt øje til Ron, jeg synes som person han var rigtig spændende, hans manglende selvtillid, hans menneskelighed og ikke mindst hans forelskelse i Hermione elskede jeg bare.

Favorite character
Hermione har jeg altid godt kunne lide, selvom hun til tider virker ret irriterende, var hun også en klog og charmerende pige, som jeg også kunne se lidt af mig selv i.  

What would your Patronus be?
Hm svært at vælge, men en ugle eller en hund – ihvertfald ikke en kat

If you could have the Resurrection Stone, Invisibility Cloak or the Elder Wand which one would you choose?
Jeg tror jeg ville vælge Usynlighedskappen, den ville da være smart. Tryllestaven kunne jo skabe mere ondskab end godhed – så nej tak. Og Genopstandelses stenene ville måske heller ikke være så smart, for ville jeg være virkelig være interesseret i at vække de døde?

What House would you be in?
Ravenclaw tror jeg lige jeg ville passe ind

If you could meet any member of the cast who would it be?
Emma Watson synes jeg er fantastisk, hun virker altid så sød og charmerende i interview. Elsker også hende i andre film, så helt klart hende – desuden er hun helt vild smuk. 

Have you played any of the video games?
Nej, og det kommer aldrig til at ske, jeg hader (kan ikke finde ud af) spil.

If you were on the Quiddich team which position would you play?
Det er ikke lige fordi boldspil er min favorit ting, så tror bare jeg ville være heppepige. Men hvis jeg var god ville det nok være søger.

Were you happy with the ending?
Jeg synes slutningen var fin, den var lukket, men god. Jeg synes slutbogen var en fantastisk slutning på en super serie.

How much does Harry Potter mean to you?
Harry Potter betyder rigtig meget for mig. Bogen fik mig lyst til at læse igen. Bogens opbygning med at man følger dem fra de er 11-17 år var jeg meget vild med. Når jeg er i London har jeg altid holdt øje med steder hvor Harry Potter er filmet, og blevet lidt ekstra glad. Jeg er lige gammel nok til at opfatte mig selv som Harry Potter generationen, men serien har alligevel betydet meget.

Billedet er fundet på google - jeg har valgt et billede fra filmene som jeg synes passer meget til min oplevelse med Harry Potter

Billedet er fundet på google – jeg har valgt et billede fra filmene som jeg synes passer meget til min oplevelse med Harry Potter

