Tags

, , ,

Ved nogle bøger tænker jeg: Jeg burde ikke elske dem.. men det gør jeg så alligevel.

Beskrivelse..

Tessa er en pæn pige, som har en sød og loyal kæreste derhjemme. Hun er dygtig og ambisøs og ved lige hvad hun skal. Da hun begynder på unisitetet møder hun Hardin. En mørkhåret dreng med tatoveringer og slet ikke Tessas type – tror hun. Der er noget ved Hardin som drager Tessa, og hun begynder at tvivle på om han er så hård som han går og giver udtryk for. Men Tessa har allerede en kæreste derhjemme, så hvorfor er hun overhovedet interesseret i ham? En spirende gensidig tiltrækning opstår, men er det kærlighed, og hvad skal Tessa gøre?

Bedømmelse..

Dette er en bog som det er langttid siden jeg har købt, men ikke fået læst før nu, jeg tror den tykkelse skræmte mig, men ved at læse på flere blogs om hvor god den var fik jeg blod på tanden.

Indledningsvis skrev jeg, at det er en af de bøger, som jeg elskede selvom jeg ikke burde, med det mener jeg, at det ikke er et mesterværk som er skrevet, men det er en medrivende bog, hvor 100 sider hurtigt er læst. Jeg havde inde på Goodreads læst, at en person havde samlignet den med Twilight og Fifty Shades of Grey og det kan jeg sagtens se, meget af forløbet er ens, den altopslugende kærlighed, og den naive pige og den dominerende/dæmon fyldte fyr er meget ens de tre bøger i mellem. Fifty Shades of Grey er også fanfiction af Twilight.

After er fanfiktion af Harry fra One Direction. Det gjorde ikke mig noget, da jeg ikke rigtig kender til One Direction, og jeg tror egentlig også sammenligningen imellem Harry og Hardin er begrænset.

Det er en ordentlig mursten, over 500 sider, og til tider synes jeg egentlig også den blev lidt ensformig og forudsigelig. Når jeg var ved at komme ind i rytmen blev Tessa og Hardins forhold ret ensformigt, jeg har i læsningen samlignet det det lidt med maniodepresiv, hvor det, det ene øjeblik er helt oppe, og det næste øjeblik helt nede. Dette fylder rigtig meget af handlingen og bliver for mig også ret kedeligt. Der er mange sexscener og det var noget af en overraskelse for mig, da jeg ikke vidste det på forhånd, dog ikke så voldsomt som f.eks. Fifty Shades of Grey.

Da jeg begyndte, at læse bogen kom jeg til, at tænke på følgende bøger som jeg har læst, nemlig “Anna og det franske kys” og “Som stjerner på himlen”, om I er enig må I selv bedømme.

Jeg var alt i alt glad for at læse bogen, og glæder mig til at nummer 2 udkommer på dansk, den 23. juni.

4/5

After (Mødet) - Anna Todd - dansk udgivelse: 2015 - 543 sider - People's Press

After (Mødet) – Anna Todd – dansk udgivelse: 2015 – 543 sider – People’s Press

