Tags

Jeg har et par gange diskuteret med nogle med studerende om det at læse bøger og så blogge om dem, dem jeg talte med nævnte, at det ofte er de samme bøger som folk anmelder. Der er ofte en tendens til at ALLE skriver om de samme bøger, og det måske egentlig bliver lidt kedeligt. Jeg stødte på dette problem i forbindelse med udgivelsen af “Anna og det franske kys” hvor der på rigtig mange blogge (inklusiv min egen) var anmeldelser af denne bog, og det egentlig blev lidt kedeligt, selvom vi alle skriver forskelligt og har vidt forskellige meninger om bøgerne. Jeg er stor fan af “Anna og det franske kys” og har da også købt “Lola og naboens søn”, men har besluttet at der lige går lidt før den bliver anmeldt.

Jeg tror, jeg selv også er god til, at læse de bøger som alle andre også læser, det er ihvertfald ofte dem jeg køber. For jeg er siden, jeg blev en del af alt dette bloghalløj selv fundet meget inspiration på andre blogs, og det er vel egentlig også det der er meningen med en blog – at give inspiration og dele ens glæde ved bøger til andre.. Så sorry to say det er svært at vælge noget som ingen andre læser..

På billedet nedenfor er der “Anna og det franske kys” som virkelig var (er) en bog er blevet flittigt anmeldt på diverse blogs – måske takket være Lovebooks marketing af bogen.. Den anden bog er “Magisk Karma” en bog jeg lånte på biblioteket i sidste uge, uden at ane hvordan den var, da jeg ikke havde læst en eneste bloganmeldelse af den, så det eneste jeg vidste var, hvad jeg læste på bagsiden. Det er yderst sjældent at jeg ved så lidt om en bog – men det var skønt!

Begge bøgers forsider er lidt (meget) lyserøde, og de handler begge om kvinder der er en rejse - hvor alt ændre sig..

Begge bøgers forsider er lidt (meget) lyserøde, og de handler begge om kvinder der er på en rejse – hvor alt ændre sig..

