Nogen bøger kommer man bare aldrig helt til at forstå, hvad der sker…

Handling..

Cady er en del af Sinclair-familien, de er rige, høje og smukke – kort sagt de lider ingen nød. Hver sommer tilbringer de tiden på en privat ø ejet af den rige morfar. Formuen er skrantende og familien slås indbydes om hvem der har ret til at arve hele herligheden.

Det er en bog om løgne og det at skelne sandhed og løgne fra hinanden.

Bedømmelse..

Jeg synes det er utrolig svært, at skrive hvad bogen egentlig handler om, fordi jeg selv 90% af tiden var forvirret over hvad der var sandt og falsk, og hvornår hvad skete og om det overhovedet skete. Det er en bog der tager løgn op på et højere niveau, hvor jeg nok er stået af. Bogen sidste del var nok den del jeg bedst kunne lide (hvorfor må I selv læse jer frem til) I bogen er der passager som er skrevet som et eventyr var for mig de bedste dele. Den underforståethed der var i eventyrene var geniale, og virkelig gennemførte.

Det er en bog som jeg godt kunne få lyst til, at læse igen, bare for at forstå hvad der egentlig sker i bogen.

Bogen er blevet kåret som årets bedste YA bog på Goodreads, det har jeg nok lidt svært ved at se, men vil sige, at den er velskrevet og anderledes end andre bøger i denne genre.

Tak til Bogrummet for dette anmeldereksemplar.

3/5

vi var løgnere

