Udover skønlitterære bøger elsker jeg kogebøger. I dag får du et lille indblik i nogen af mine kogebøger, for sandheden er, at jeg har mange flere. Jeg elsker kogebøger, og det at lave nye retter og få smag for andre retter. Jeg har mange koge- og bagebøger, men får desværre sjældent lavet noget dem. Ved hver billede vil jeg i dag fortælle lidt om hver enkelt bog, og hvad de betyder for mig, for som en rigtig læsehest skal man også have noget ordentlig at spise. Hvad er jeres forhold til kogebøger – er de gode at have eller spild?

 

Alle favoritkogebøgerne samlet..

   

I Suveræne sucesser er der en blandning af Sonja Bock og Tina Scheftelowitz bedste opskrifter. Den form for Boller i karry som er på billedet har jeg lavet masser af gange, den er stærk, men helt klart at foretrække frem for den danske boller i karry, og meget lettere at lave. Bogen har en masse flotte illustrationer og anekdoter, og jeg håber jeg en dag kan lave noget mere fra bogen

   

Dette er fra en af min 5:2 kure bog. Det er en rigtig god og let kogebog, hvor jeg har fundet inspiration til mad som både er lækkert og hvor ingriedienserne kan købes i det mørke jylland. Det eneste minus er at der ingen billeder er, så man har ingen ide om, hvordan retten kommer til at se ud. Selvom man ikke er på 5:2 kuren kan man sagtens finde inspiration til retter

  

Suhr Mad er en kogebog som det snart er en del år siden jeg købte, det er en super god bog til at lære den uøvet kok at lave mad, da der stort set er opskrift på alt.

  

Kollegiekogebogen er nok en af mine mest benyttet opskriftsbøger som jeg fik da jeg boede i Silkeborg og boede på kollegie. Det er en af de få kogebøger som virkelig tager hensyn til at man er på SU og ikke har råd til at købe alt muligt mærkeligt ind for at blive mæt. Der er mange sjove opskrifter, bl.a. et kapitel med mad til sidst på måneden, hvor der bl.a. er spaggeti med sukker!

  

Diætistens Low Carb er den allersidste bog på reolen. Jeg prøver i øjeblikket til dels at tabe mig og få en sundere livsstil, derfor købte jeg denne bog, som er rigtig flot med en masse spændende opskrifter, jeg har allerede lavet en opskrift i bogen, og jeg håber det bliver flere

  

Det er ikke en eller anden fancy kogebogen , men min opskriftebog fra 6. klasse da jeg havde hjemmekunstskab, og den er gemt siden. Jeg har ofte lavet noget i bogen, bl.a. Kanelsnegle, Pizzasnegle samtidig med at det et er 14 år siden jeg gik i 6. klasse.

  

Korttid inden jeg for 10 år siden flyttede hjemmefra begyndte jeg at samle opskrifter i en lille bog, det var opskrifter som jeg fandt forskellige steder på nettet og i blade, dette kom den kogebog ud af som jeg er rigtig glad for.

  

Hvem kender ikke lagsagnen fra Karolines køkken. Jeg elsker den ihvertfald, ligesom mange af opskrifterne, specielt fra de ældre bøger er fantastiske. Jeg støder dog nogengange på at ingredienser ikke findes længere, da de er Arlas egne produkter. Men Karolines Køkken har været en stor del af min barndom om nu jeg er blevet voksen

 

