Så har jeg fået læst 2. del i Maya Banks Surrender-trilogi.. Kort fortalt lidt komisk med en bog som foregår i et S/M miljø uden S/M..

Handling..

Kylie er en kvinde med en hård baggrund, og som kæmper sig igennem tilværelsen og holder alle på afstand. Da Jensen (ja det hedder han til fornavn) begynder i firmaet hvor Kylie også arbejder ligger hun hurtigt mærke til hvordan han ser efter hende. Hun ved, han har en hård og dominerende side, men dette skræmmer hende. Alligevel drages de mod hinanden, og Jensen kan måske være Kylies vej ud af mørket som hun har været fanget i, i mange år.

Bedømmelse…

Nu har jeg læst to bøger i hver af Maya Banks serier om SM og må sige at Surender serien helt klart er den svageste. Denne bog har et stort handicap i fortællestillen. Når Maya Banks bøger normalt er fyldt med hård sex, og sanseoplevelser bliver denne bog meget svag og ofte meget kliche fyldt, da den er fyldt med samtaler om hvor meget Kylie og Jensen elsker hinanden, og vi konstant skal læse om det. Efter de første 20 gange har vi fattet at de elsker hinanden, men vi skal lige læse det lidt mere, hvis man skulle have glemt det. Udviklingen fra at Kylie ikke kan lide Jensen til at være fuldstændig forelsket og afhængig af ham virker ekstrem voldsom og urealistisk. En sidste ting jeg havde det svært med var Jensens navn, det virker som dansker ret komisk at en person hedder det mest brugte efternavn i Danmark til fornavn.

Når alt det er sagt af negative ting synes jeg det er en udmærket bogen som er hurtigt læst.

Det er ikke en bog, jeg tænker, jeg vil læse igen, men jeg vil anbefale den til folk der godt kan lide den erotiske genre, uden at det bliver for hardcore.

2/5

giv slip

