Tags

, , ,

På bagsiden er “HEAT” citeret for at skrive:

“Ingen skriver meningsfuld chick-lit helt som Cecilia Ahern… en dybsindig roman, som du vil kaste i dig”

Om jeg også mener det, må du læse senere her i anmeldelsen..

Titel: Gaven

Forfatter: Cecilia Ahern

Årstal: eng.2009, dansk: 2010

Sidetal: 308

Forlag: Thaning og Appel

Genre: Chick-lit

Handling: Lou er en rigtig travl forretningsmand som farer fra det ene til det andet møde. Han ville ønske, han kunne være to steder op én gang. I mens hans karriere blomster smuldre hans familieliv. En dag møder han den hjemløse Gabe og giver ham et job, fra den da er Lous liv forandret forevigt. Mystiske ting sker og Lou indser måske hvad der er vigtigst i livet.

Bedømmelse: I begyndelsen var jeg meget skepsis overfor denne bog. Jeg har tidligere forsøgt at læse en bog af Cecilia Ahern, hvor jeg kedede mig bragt, denne bogen var bestemt heller ikke nogen undtagelse i begyndelsen. Der gik rigtig langttid før jeg mødte hovedpersonen. Flere gange var jeg ved at tænke at bagsideteksten ikke var sat på den rigtige bog. I den første halvdel var jeg ved at opgive bogen, fordi Lou er ekstrem usympatisk, og egoistisk overfor sin familie, alligevel læste jeg videre, bl.a. pga. de flashback der er til Lou og Ruths første tid som kærester, hvor man får et indblik i den første kærlighed. Gabe var også en af årsagerne til, at jeg fortsatte, for jeg fandt hurtigt ud af, at der var noget mystisk ved ham. Bogens anden halvdel trækker gevaldigt op, og på et tidspunkt kan jeg ikke lade være med at råbe “NEJ”. Da handlingen bliver lidt for sørgelig. Bagefter tænkte jeg på, at det er lidt sjovt, at man bliver så grebet af fiktive personers skæbne.

Bogen er meningsfuld, men først når sidste side er læst.

Bogen lander på en 4’er, men det var ikke en bog som fik mig i julestemning, så den kan sagtens læses hele året.

RRRRR2014-12-10 10.54.52

