Tags

bøgerdr

Billedet stammer fra dr.dk

Hurra i dag er det min fødselsdag, 28 år virker for mig gammelt, men jeg elsker alligevel altid at have fødselsdag. I dag kommer min mor på besøg også skal jeg fejres, selvom jeg håber mine tømmermænd fra julefrokosten ikke er for slemme.

I dette blogindlæg vil jeg dele mine strøgtanker angående om kender du det om bøger

Kender du det…

… at en hovedperson er så usympatisk at du opgiver bogen pga. personen. Jeg tror jeg har læst mange bøger hvor jeg har synes hovedpersonen var så irriterende at jeg kæmpede mig igennem bogen. Da jeg læste John Greens bog ”Sagen om Alaska” blev jeg simpelthen så irriteret over hovedpersonens besættelse af Alaska, fordi jeg ikke kunne lide Alaska.

… at en bog er så god/spændende at du drømmer videre på den om natten. Jeg har haft denne oplevelse tre gange inden for det sidste halve år. Første gang var med bogen ”To brødre”, anden gang var Ken Follets bog ”Giganternes fald” hvor jeg drømte så meget om den om natten, at jeg var itvivl om hvad der var fra mine drømme og hvad der faktisk skete i bogen. Sidste gang var med John Greens ”En flænge i himlen”, hvor jeg bare drømte handlingen igen og igen..

… at oplevelser i bogen bliver til virkelighed. For et par uger siden da jeg havde læst Sophie Kinsellas ”Shopaholic stiler mod stjernerne. Jeg stod og skulle i byen og havde i den anledning købt strømpebukser med shape. Der kunne jeg ikke lade være med at tænke på Beckys kvaler med at få en slankende heldragt på.

… at filmen er bedre end bogen. Denne oplevelse er ved at være nogle år gamle, men stammer fra da jeg læste om så ”Slumdog millionair” Jeg har både læst og set filmen, og må sige filmen faktisk var bedre en filmen.

… at være på et bibliotek og du bare har lyst til at læse ALLE bøgerne. Siden jeg begyndte at arbejde på Aalborg bibliotekerne er jeg nærmest blevet bookaholic for jeg har lyst til at tage en stak bøger med hjem hver gang, men må tænke som Becky ”Har jeg brug for dem” ”Nej det har jeg ikke, for jeg har mindst 20 bøger der hjemme, som også gerne vil læses i.”

… at læse en bog udelukkende pga. forsiden. Jeg har ofte valgt bøger på biblioteket efter hvordan forsiden så ud. Hvis jeg er på udkig efter en bog hvor jeg ikke kender forfatteren giver en flot forside mig bare mere lyst til at læse bogen.

… at man gerne selv vil havde været med i en bog. Da jeg læste John Greens ”Paper towns” havde jeg bare lyst til, at side i den bil på vej mod Margo, måske ikke da de kører galt, men synes simpelthen turen virker så sjov.

Har I nogen kender du det med bøger? Her var nogle af mine..

