Tags

,

En af de første julekalendere jeg kan huske er “Jul på Slottet”. Den blev første gang vist i 1986, hvilket jeg ikke kan huske, da jeg først blev født den 14. december 1986. Mine første minder om julekalenderen stammer fra anden gang den blev vist og vi havde fået optaget den på VHS. Jeg elskede julekalenderen og så den rigtig mange gange. Jeg synes simpelthen Miamaja var så smuk. Nu som næsten 28 årig elsker jeg stadigvæk julekalenderen, for jeg synes dem emmer af så meget julehygge.

I år fandt jeg historien frem som bog hjemme hos min mor. Afsnittene er meget kort, men jeg glæder mig nu til at læse historien, og måske genser jeg også tv-kalenderen på dvd.

Julekalenderen er en af dr’s mest populære så da jeg for få år siden var i Aarhus teater for at se “Fanny og Alexander” hørte jeg nogen i pausen sige, det er da ham fra “Jul på Slottet” der er med. Og ja det var Valentin.

Hvis du har fået lyst til at se eller gense julekalender kan du se den på dr’s bonanza.

julpåslottet1

Jeg synes illustrationerne i bogen er så smukke

Jeg synes illustrationerne i bogen er så smukke

