Tags

, ,

shopaholicTitel:Shopaholic stiler mod stjernerne

Forfatter: Sophie Kinsella

Sidetal:393

Forlag:Politikens Forlag

Forlaget skriver:Becky Brandon (født Bloomwood) er ankommet til Hollywood!! Det er, som om hele hendes liv har ledt op til dette øjeblik. Hun skal hænge ud med de største stjerner – eller det kommer hun til, når hun endelig skal møde filmstjernen Sage Seymour, som hendes mand Luke skal være manager for.

Der er så meget at se og gøre! Becky har altid drømt om en rundvisning i et ægte filmstudie, men behøver guiden være så grov, da Becky beslutter sig for at afvige lidt fra turen? Og at få Minnie godkendt af skolerne på hendes A-liste kommer til at kræve noget … øh … hjælp. Måske kan den mystiske dronning af forældrerådet udrette mirakler?

Becky drømmer om en ny karriere – hun vil være stylist for stjernerne (og NEJ, det er ikke bare en undskyldning for at shoppe, som Luke tror). Mens Sage ikke umiddelbart er vild med hendes modetips, får Becky stiftet bekendtskab med Ramona Kelden, som også er en stor filmstjerne og Sages mangeårige ærkerival.

Becky finder hurtigt ud af, at det ikke er sorgløst at bo i L.A.. Heldigvis kommer hendes bedste veninde Suze over for at holde hende med selskab – og alt forandrer sig, da de begge opdager, at Suzes mand lord Tarquin har forbindelserne i orden i filmbyen. Pludselig får de en fod indenfor, og startstruck-Suze og stylist-Becky begiver sig ind i Hollywoods inderspor, da de skal være statister på en storfilm! Men på en eller anden måde går det ikke som planlagt. Becky får dog et gennembrud, da Ramona vil hyre hende som stylist til et stort gallashow. Problemet er bare, at Sage også vil være til stede sammen med Luke.

Vil Becky ende med at arbejde for Ramona, mens Luke er manager for hendes kundes fjende nr. 1? Og hvem er den supertynde, superblonde alfahun, som er dukket op på Beckys radar? Er det …?!

Becky ønsker at skabe sig en karriere i Hollywood, men det ser allermest ud, som om hun ender med at såre dem, hun holder af. På den røde løber ser alle rødt, når Shopaholic stiler mod stjernerne.

Bedømmelse: Sophie Kinsella var den første chick-lit forfatter jeg læste. Jeg har læst rigtig mange af hendes bøger. Jeg har læst de første tre Shopaholic bøger plus mange af hendes andre romaner. Egentlig kan jeg bedst lide hendes andre bøger som ikke omhandler Becky. Jeg kan godt synes Becky er lidt irriterende med ingen form for virkeligheds fornemmelse. I denne bog er Becky kommet til Hollywood, og dette resultere selvfølgelig i at hun går fuldstændig i selvsving. Hun vil være stylist for de kendte og det kan kun gå for langsomt. I denne bog er det meget tydeligt at Becky er meget naiv og faktisk også virker ret selvcentreret. Jeg synes bogen er god, og Kinsella har en evne til at skrive på en måde hvor humoren kommer frem, og det gør den også i denne bog. Jeg blev lidt skuffet over slutningen, for det virkede som om alle dem Becky havde svigtet bøjede sig for hende. Ligesom jeg egentlig også synes i de andre bøger, synes jeg Luke virker svag uden egen vilje og egentlig også meget centreret om sin egen karriere.

Det som jeg synes gjorde bogen god var Kinsellas evne til at beskrive Hollywoods bagside, og Beckys dragning mod det nye og spændende.

RRRRR

