Tags

, , ,

Titel: En flænge i himlen

En fantastisk bog er blevet til film

En fantastisk bog er blevet til film

Forfatter: John Green

Sidetal: 334

Forlag: Politikens Forlag

Handling: Hazel har kræft og går i en selvhjælpsgruppe  for børn og unge, her møder hun den jævnaldrende Augustus. De bliver hurtigt venner og sidenhen kærester. De er begge intelligente og finder fælles interesse i bogen “En fyrstelig lidelse” af Peter Von Houten. Dette drager dem til Amsterdam, hvor de møder Peter Von Houten. Døden og kærligheden og har stor betydning i denne bog.

Bedømmelse: Jeg har aldrig set filmen, men havde hørt meget positivt om bogen. Jeg havde efter, at have læst “Gåden om Alaska” været lidt skeptisk over John Greens forfatterskab. Heldigvis greb denne fortælling mig meget mere. Den er virkelig god. Selvom jeg ikke var vild med “Gåden om Alaska” kunne jeg også i den se John Greens evne til at skrive til unge om unge på en en måde som ikke nedsatte de unges intelligens. Selvom det er en ungdomsbog synes jeg bestemt den egner sig til os voksne.

Da Hazel og Augustus besøger Peter Von Houten taler han om, at mennesker i en bog kun er fiktive, og der ingen grund er til at blive så opslugte af hvordan det går dem. Det tænkte jeg en del over da jeg læste denne bog, for jeg blev virkelig grebet af hvordan det skulle gå dem. Ligesom Hazel søger en 2’er ville jeg også ønske en to’er til denne bog. Jeg græd ikke, men blev rørt, men bogen har også en sjov dialog.. I’m in love..

RRRRR

 

