Tags

, , ,

Titel: The selevtion – Udvælgelsen

Billedet stammer fra saxo.com

Billedet stammer fra saxo.com

Forfatter: Kiera Cass

Sidetal: 431

Udgivet på dansk: 2014

Forlag: Tellerup

En de bøger som jeg synes er virkelig svære, at bedømme. Af princip burde jeg ikke kunne lide denne bog, men sandeheden er en anden.

Handling: America lever i et kaste opdelt land, hvor ens kaste er bestemmende for hele sit liv. America er femmer og en af de laveste kaster. Prinsen mangler en prinsesse, og til det bliver der sat en konkurence i gang ala X-factor. America bliver udvalgt til at deltage i konkurrencen, men hun er ikke glad, da hun allerede har en kæreste fra en lavere kaste. America bliver hurtigt meget populær imellem borgerne i landet og ikke mindst prinsen. Som tiden går bliver America også mere og mere interesseret i ham, men hvad med ham hun elsker derhjemme?

Bedømmelse: Inden jeg begyndte, at læse bogen var jeg meget skepsis, men jeg må tilstå at bogen fangede mig. Jeg har aldrig været specielt vild med Science Fiction, da jeg i 5.-6. klasse læse en Svend Aage Madsen roman som jeg synes var virkelig mærkelig. Denne bog synes jeg derimod var god, også selvom jeg havde valgt bogen pga. forsiden, blev jeg positiv overrasket. Jeg synes ikke den er nyskabende eller et kæmpe værk som jeg aldrig glemmer, men den var bare god at læse…

RRRRR

