Tags

,

Jeg har læst rigtig mange bøger, mange gode, mange dårlig og mange jeg bare har glemt. En af de bøger jeg ikke glemmer og som jeg har læst to gange er Kirsten Hammanns bog “Se på mig”. En bog som jeg tit tænker på. Man skal ikke tro at når man begynder, at det er et mesterværk a la “Lykke-Per”. Nej det er en sjov bog. Bogen er et dansk svar på chick-lit og så alligevel ikke.

Bogen handler og Julie som lige er blevet forladt af sit livs kærlighed, men hun tror fast på han vender tilbage. Hun fremlejer dele af lejligheden til Sune som forsøger, at lave en fantastisk roman, men mangler inspiration. Inspirationen finder han hos Julie, som desperat venter på sin kæreste, så de kan blive en lykkelig familie med hus, hund og børn.

Julie er en virkelig sjov karakter selvom hun også er ret irriertende. Hun er desperat efter at blive mor, og nogle af de forsøg hun gør er virkelig komisk.

Det jeg elsker bogen for er dens evne til at gøre grin med mennesker på. Julies selvbedrag er komisk og vi ville nok alle sige: “Så fat da at kæresten er skredet” men har vi ikke alle lidt selvbedrag i os som et forsvar mod når livet går os imod?

Det er en bog for folk der kan lide chick-lit uden at det bliver alt for sukkersødt – der er en mening med galskaben..

Dette var bogen som nok står bedst i min erindring, hvilken bog er I forelsket i?IMG_0876

RRRRR

